Woensdag 10 april vond alweer de derde editie van de FunX Media Business Award plaats. Dit keer in het Cars Jeans Stadion in Den Haag. Het was een zeer geslaagde dag waarbij jonge startende ondernemers de kans kregen om meer kennis en inspiratie op te doen op het gebied van ondernemen en daarnaast ook hun netwerk uit te breiden.
“De kracht van Nederland ligt in de jongeren van nu.” – Bart van Houten
FunX Media Talk x Bart van Houten
De FunX Media Business Award werd afgetrapt met de FunX Media Talk x Bart van Houten. In de vorm van een Q&A ging dagvoorzitter Shay Kreuger het gesprek aan met Bart. Bart is mede-eigenaar van het succesvolle platenlabel Van Klasse, wat hij samen met Esko runt. Ondanks zijn succes, was het voor Bart niet altijd makkelijk en heeft hij net als vele startende ondernemers gestruggeld. Tijdens het interview sprak hij hier open en eerlijk over. Daarnaast ging het ook het gesprek aan met het publiek en gaf hij waardevolle tips aan de jonge ondernemers die aanwezig waren.
Interactieve masterclasses
Het programma werd verder gevuld met masterclasses voor jonge ondernemers om nieuwe kennis op te doen. De masterclasses werden gehost door Mourad el Moussati, Ismael Loukili, Gisella Silva & Kelly Vinck. De bezoekers van de masterclasses kregen waardevolle tips en trics over het inzetten van Instagram, hoe je succesvol kan worden als ondernemer en hoe je het best om kan gaan met time-management.
“Alles was goed geregeld en liep soepel. De mensen waren gezellig en vrolijk!” – Bezoeker FMBA
Braincaps met de prijs naar huis
Hetgeen waar de FunX Media Business Award om draait zijn de pitches van de ondernemers die hun business naar een hoger niveau willen tillen. De zes finalisten van de ondernemingen; Timeys, Cruèl, Mayoneur, Saarbarbaars, Braincaps & Knooploos, deelde stuk voor stuk een krachtige pitch waarin naar voren kwam waar hun business voor staat. Het was dan ook een zware taak voor de vakjury om te beslissen wie de winnaar van de FMBA 2019 werd.
Om de voetbalsfeer vast te houden werd de prijs op de middenstip van het Cars Jeans Stadion uitgereikt. Als ware helden kwamen de finalisten uit de spelerstunnel en werden zij ontvangen door het publiek op de tribune. De vakjury koos uiteindelijk voor Mucahit Yalaniz van Braincaps. Zijn businesspitch was volgens de jury erg sterk en zijn business heeft veel potentie om verder te groeien. De overige finalisten gingen echter niet met lege handen naar huis. Alle vijf wonnen zij een bannercampagne voor op de FunX website.
Check de foto’s van de FunX Media Business Award op Facebook.
Hou de social media kanalen en website in de gaten voor toekomstige events van FunX Media.