Vrijdag 20 september werd FunX Media Match & Connect georganiseerd als onderdeel van de Rotterdam Capital Days. Op het event kwamen jonge ondernemers af die opzoek waren naar inspiratie, motivatie en nieuwe connecties.
Het event dat plaatsvond op het dakterras van 42 Workspace, werd gehost door radio-dj Fernando Halman. Tijdens een interactieve Q&A ging in gesprek met vier succesvolle ondernemers die veel hebben door staan om te komen waar ze nu zijn. De ondernemers Zeynep Dag (Alzuarr), Omar Munie (Omar Munie Clothing), Hicham Shatou (LeQuest) en Sunaina Kuldipsingh (Boutallion) vertelde onder andere hoe zij waren begonnen met ondernemen en met welke struggles ze te maken hadden.
- Rotterdam Capital Days 2019 | © Verkijk
- Rotterdam Capital Days 2019 | © Verkijk
Daarnaast gaven de ondernemers waardevolle tips aan de bezoekers. Zo gaf Omar Munie mee dat het belangrijk is om te doen wat je leuk vindt, zo haal je het meeste plezier en succes uit je werk. Ook gaf Hicham Shatou waardevolle tips over hoe je met investeerders omgaat en hoe je investeringen binnen kunt halen. Hij gaf aan dat het hierbij vooral gaat om het vertrouwen. Verder benadrukte Zeynep Dag, die schoenen verkocht aan Rihanna, dat het belangrijk is om te weten voor welke doelgroep je een product maakt. Ook gaf ze mee als tip dat als je een celebrity of influencer kiest om je product te promoten, je wel iemand kiest die bij het product of merk past.
Tenslotte vertelde Sunaina Kuldipsingh dat als je de ambitie hebt om te ondernemen het gewoon een kwestie van doen is. “Volg je droom en ga vandaag nog langs de Kamer van Koophandel om je in te schrijven.” Na de inspirerende Q&A werden de bezoekers aan elkaar gekoppeld en leerde zij elkaar door middel van een spelelement beter kennen. Spoken Word artist Naomi Veldwijk sloot het evenement af met een poëtische wrap up.
Check Facebook voor sfeerbeelden van FunX Media Match & Connect.