Donderdag 25 juni | Geschreven door Shannon Vrede
Tijdens de webinar van Mind Your Business: Online Branding gaf creatief onderneemster Ashlee Janelle waardevolle tips over het vergroten van je online zichtbaarheid. Kon je er niet bij zijn, maar ben je wel benieuwd naar de tips die zijn gedeeld? Check dan dit artikel!
Kwaliteit boven kwantiteit
Veel beginnende ondernemers vinden het moeilijk om een following op te bouwen op social media. Vooral door het algoritme kan het een uitdaging zijn om de juiste mensen te bereiken. Moet je juist heel actief zijn en elke dag posten of is een andere strategie aan te raden? Ashlee geeft als tip dat kwaliteit belangrijker is dan kwantiteit. Post dus waardevolle content die leerzaam is en jouw volgers inspireert en motiveert. “Je zult merken dat je volgers de content veel meer zullen respecteren en waarderen. Ze worden uiteindelijk échte volgers”. Om dagelijks te connecten met je doelgroep raadt Ashlee aan om je Instagram Story actief in te zetten.
Verder geeft Ashlee als tip om samenwerkingen aan te gaan met andere ondernemers en platforms met dezelfde doelgroep. Op zo een manier bereik je een groter publiek en creëer je meer zichtbaarheid voor jouw merk of product.
“If you are not standing for something, you will lose your costumers.”
Persoonlijke content en interactie
Wil je meer interactie met je doelgroep? Creëer dan content die persoonlijk is. “Praat met je volgers alsof het je vrienden zijn. Dit kan aan de hand van een caption, video, poll of Ask me Anything sticker via Instagram Story. Mensen willen zich kunnen identificeren met het merk of de mensen die ze volgen.”
Ten slotte is het van belang om met je merk of platform een doel te hebben dat je uitdraagt in je online branding.
Wil je meer inspiratie en tips op het gebied van ondernemerschap? Check dan de andere artikelen van FunX Media.